31 March 2009

Litt om musikk

Lest nokka artig i A-magasinet som kom på fredag. Nemlig at når musikere spiller sammen, synkroniseres hjernan deres - ikke bare instrumentan. Man veit ikkje om den kollektive hjernerytmen e et resultat av, eller ein forutsetning for, den musikalske samklangen. Kult, hæ?

Dessuten såg eg på "Tangerudbakken borettslag" i går. Der va det ei som sang og spilte piano. Ho sa: "musikken er viktig. Når jeg er sint fir noe, eller lei meg, går jeg og spiller eller synger litt. Da blir alt bra."

3 cookies:

Emilie said...

Dette likte jeg!! :) Kloke ord!

Anders said...

Kult design du hadde på sida di! Hvordan fikk du til å legge et bilde i bakgrunnen?

Åshild said...

hehe, takk Anders! Eg fant det her designet på pimp-my-profile.com, så det va ferdig laga, man kan velg mellom tusenvis av stilige! Ellers kan man lag heilt ny sjøl, fra bunnen av... God påske forresten!:)